Miroslav Uďan

Jak jsme modernizovali detail výrobku



Detail produktu - de facto ta nejdůležitější stránka na eshopu. No a my se rozhodli, že tu stávající verzi už máme moc dlouho a že by si zasloužila trošku oprášit a vylepšit :).


S Honzou Kvasničkou, předním odborníkem na UX (uživatelskou použitelnost stránek), jsme zapracovali na tom, aby detail výrobku, který v Shoptet šablonách nabízíme, splňoval všechny moderní požadavky na rozmístnění a zobrazení jednotlivých prvků.

Původní detail výrobku

Původní detail výrobku

Co vše jsme změnili?

  • Prohodili jsme mezi sebou blok s informacemi o výrobku s blokem, kde se nachází fotografie zboží.
  • Zvýšili jsme náhledový obrázek zboží o 60 pixelů (na poměr 4:3).
  • Sociální prvky jsme přemístili pod fotky zboží.
  • Do záhlaví pravého bloku jsme umístili krátký popisek zboží, který se předtím nacházel na začátku článku "Popis".
  • Do zvýrazněné části informací o výrobku jsme umístili následující: dostupnost, ceny, varianty, počty kusů.
  • Do méně výrazné části jsme umístili: kód zboží, výrobce, kategorii, záruku a hodnocení.
  • U skladové dostupnosti je informace kolik kusů zboží je na skladě.
  • Zobrazení konečné ceny jsme zvětšili o 20%.
  • Zvýraznili jsme barvu použitého písma.
  • Přidání většího počtu zboží jde i myší přes ikonky "+/-".
  • Ikonky na hodnocení (hvězdičky) jsme změnili a zmenšili o 50%.
  • Příznak "new" jsme přejmenovali na "novinka".
  • Funkci "Doporučit kamarádovi", která nebyla takřka využívána, jsme odstranili.

Tyto změny se týkají základních šablon, bez individuálních úprav.

Zmodernizovaný detail výrobku

Zmodernizovaný detail výrobku

Co bylo cílem změn?

Hlavním našim cílem bylo zlepšit orientaci a uživatelský komfort vašich návštěvníků na eshopu a tím pádem i zvýšit šanci na nákup u vás. Pamatujte ale na to, že technické řešení není samospasitelné. Je důležité, abyste dodržovali základní pravidla:

  • Vkládejte správně a srozumitelně zvolené nadpisy zboží.
  • Používejte kvalitní a dostatečně velké fotografie zboží (pak se nebojte využít Lupu).
  • Dejte si záležet a pište kvalitní texty u zboží, kde zákazníkovi popíšete vámi prodávaný výrobek včetně popisu a vysvětlení jeho parametrů.

No a nebojte se... se změnami nekončíme ani v nejmenším! :).

20 komentářů k článku “Jak jsme modernizovali detail výrobku”

  • Honza

    09/01/2014 at 17:14

    Zdravím, je to super. Ještě bych přidal k hornímu krátkému popisu odkaz (více..) pro zarolování na standardní popis… Díky

  • Jan

    09/01/2014 at 19:21

    zde na prezentaci to vypadá dobře, ale u nás to vypadá divně, jako kdyby náhled na produkt byl rozhozený :(

  • Miroslav Uďan

    09/01/2014 at 19:23

    Hned zitra rano na vas web kolegove mrknou a doladi co je potreba. Zmeny byly docela zasadni, takze je mozne ze nekde neco uniklo.

  • Jiří

    09/01/2014 at 20:00

    zdravím, u nás jsme nic nezaznamenali. Vše je zdá se při starém…

  • Miroslav Uďan

    09/01/2014 at 20:07

    Pane Jiri, patrne mate na webu individualne upravovanou sablonu, tam se podobne zmeny nedelaji automaticky, jen na zaklade podnetu majitele eshopu. Pokud budete nejakou chtit mit na svem webu tyto nove upravy, napiste nam na Helpdesk. Dekuji

  • Jiří

    09/01/2014 at 20:19

    Aha, měl jsem za to, že když jsme vybrali šablonu z Vaší nabídky tak se nám o ně také staráte? Pokud úpravu budeme chtít, je to za poplatek? Myslel jsem, že aktualizace Vašich nabízených šablon jsou v ceně měsíčního poplatku?

  • Miroslav Uďan

    09/01/2014 at 20:23

    Staráme se, samožrejmě. Ale pokud chce klient, z nějakého důvodu, individuální úpravy, tak mu nemůžeme automaticky měnit vzhled a funkčnost jeho eshopu, bez jeho přání, to jistě chápete. Napište prosím na Helpdesk a kolegové se s vámi domluví na úpravách, pokud to jen jde a úpravy nejsou časově náročné, tak je děláme zdarma.

  • Igor Stašek

    09/01/2014 at 21:28

    Dobrý den,
    Vaše úpravy jsou určitě k lepšímu, ale bohužel jen na Vašich původních šablonách (samehracky.cz). Na upravených (sasynshop.cz, peliskarna.cz) to však způsobilo spíš demodernizaci. To jste je měli radši nechat v původním vzhledu.
    Pěkný večer.

  • Miroslav Uďan

    09/01/2014 at 21:30

    Jak jsem psal vyse, je mozne ze nam v nekterych pripadech neco uteklo, poprosil bych o trpelivost, zitra budete mit i na zbylych webech vse jak ma byt :) dekuji za pochopeni a pevne verim ze vam nove upravy, i ty co planujeme, budou k uzitku

  • Petr

    10/01/2014 at 09:22

    Dobrý den, píšete že pokud má klient individuální úpravy, tak nemůžete měnit automaticky jeho vzhled bez jeho přání. Na svém webu mám pouze implementovánu možnost přidávat komentáře ke zboží ( něco jako zeď na FCB ), jiná byť sebemenší grafická úprava na webu neproběhla, přesto po sdělení pracovníků helpdesku nejsem hoden vašich automatických úprav jako např. Lupa, či jiných ” vylepšení ” vzhledu. ( tedy jsem, ale za poplatek ) Měl jsem za to, že když si vyberu jeden z těch dražších měsíčních poplatků ze všech nabídek e-shopu, budu za to mít i odpovídající aktualizace a vylepšení, takto si připadám odsunut ze všech možností vašeho vylepšení e-shopu. Děkuji za odpověď.

  • Miroslav Uďan

    10/01/2014 at 09:29

    Dobry den Petre, v nasem zajmu je spokojenost vsech nasich klientu. Chceme vsechny novinky postupne dodavat i vsem klientum, kteri maji jednotlive casti eshopu upravovane individualne a proto se jich nedotkli automaticke updaty sablon. Jsem uz domluveny s kolegy, ze co se tyka techto zmen, tak budou upravy zdarma. Napiste nam prosim pozadavek na Helpdesk a kolegove vas eshop v nejblizsim moznem terminu upravi (zdarma) :) Pekny den

  • Miroslav Uďan

    10/01/2014 at 18:46

    Tak individualni odchylky u standardnich sablon byly dneska opravene. Pokud mate individualni upravy a chteli byste nejakou z novych funkcionalit, tak nam napiste a udelame maximum abychom vam je dodali take (u drobne upravenych sablon je to zdarma (pri odhadu prace do 20 minut), pokud mate kompletni individualni desgin, tak ciste za poplatek za odvedenou praci kodera). Tak a jdeme delat na dalsich vylepsenich :)

  • Robin Rozhon

    11/01/2014 at 21:34

    Změny v této šabloně jsou určitě směrem k lepšímu. Honza Kvasnička ví, o čem mluví, ale zajímalo by mě, zda jste nějak testovali či zvažovali změnu tlačítka “přidat do košíku”? Nepříjde mi totiž dostatečně výrazné na to, že to je hlavní CTA button.

  • Miroslav Uďan

    11/01/2014 at 21:38

    Spravny dotaz – ano, mame to v planu. Puvodne jsme to chteli udelat ted rovnou, ale chtel bych i trosku upravit styl tlacitek a zmenit a prepsat vsechna tlacitka na vsech sablonach trosku potrva… Kazdopadne i tato zmena bude brzo nasledovat :)

  • Robin Rozhon

    11/01/2014 at 21:44

    Určitě to bude cesta správným směrem, protože pouze ikona v tomto tlačítku je podle mě nedostatečné řešení.

  • Marian

    14/01/2014 at 08:20

    Hezké, ale pokud má produkt více fotek a variací, zmizí hlavní popis zboží daleko dole a vpravo vznikne bílá díra. Hlavní popis by se mohl rozbalovat z krátkého popisu…

  • Miroslav Uďan

    14/01/2014 at 11:47

    Mrkneme na to, v prubehu tohoto tydne jeste chceme par veci v detailu doladit, tak to muze byt soucasti uprav. Diky za upozorneni

  • Jana Charousová

    17/01/2014 at 11:26

    Moc krásné:-)

  • Sambi

    29/03/2014 at 17:10

    Opravdu zajímavý nápad.

  • Tomáš

    24/06/2014 at 08:03

    Na první pohled je rozdíl minimální, avšak když porovnám nový vzhled s původní verzí, je to rozhodně změna k lepšímu. Díky za inspiraci

Zajímá mě i váš názor. Tak neváhejte :)