Miroslav Uďan

Jak jsme nasazovali microdata



Naší filozofii je nabízet našim klientům, pokud možno pravidelně a zdarma, rozšíření služeb, které u nás využívají, a to tak, abychom jim jimi co nejvíce pomáhali v jejich hlavním záměru - prodat své zboží na internetu. Součástí rozsáhlejších změn, které máme nyní v plánu, bylo i dnešní nasazení microdat na e-shopech našich klientů.

Zjednodušeně jsou microdata HTML značky, kterými obalíme důležitá data na e-shopu a se kterými následně může Google lépe systémově pracovat. Když nyní Google přijde na stránky našeho klienta, bude přesně vědět, že např. text "skladem" znamená skladovou dostupnost, a bude moct o tuto informaci rozšířit výsledky vyhledávání. Následný efekt pro eshop je ten, že takto zobrazené informace jsou pro hledající zajímavější a je tedy větší šance, že na odkaz hledající klikne a majiteli e-shopu tím zvýší CTR ("Click Through Rate", resp. "míru prokliku").

Google snippet

Jak můžete vidět na obrázku v záhlaví, oproti ostatním výsledkům vyhledávání mají výsledky vyhledávání našich eshopu zobrazenou drobečkovou navigaci, hodnocení, cenu a skladovou dostupnost.

Informace, které nově zasíláme do Googlu

Produkt

  • Název produktu,
  • Obrázek produktu,
  • Uživatelské hodnocení (zobrazují se pouze hodnocení lepší než 3.0),
  • Stromová struktura kategorií,
  • Cena (v případě variant se bude zobrazovat nejnižší cena),
  • Měna (ve které je cena uvedena),
  • Počet produktů skladem (včetně uvedené jednotky),
  • Záruka produktů,
  • Výrobce,
  • EAN,
  • Skladová dostupnost.

Výpis novinek

  • Název novinky,
  • Datum zveřejnění novinky,
  • Zkrácená verze novinky.

Údaje prodejce

  • Telefon,
  • E-mail.

Drobečková navigace

  • Celá stromová struktura (a její návaznosti v e-shopu).

Google snippet

Zajímá mě i váš názor. Tak neváhejte :)